söndag 27 november 2011

Adventspynt!


Pyntet i köksfönstret


Monogrammet på gardinen



Så här blev mitt nyrenoverade kök när det är pyntat till advent, jag sydde gardiner av en handvävd gammal duk som jag pyntade med silverkottar. Blomgrupperna har jag gjort i gamla sockerkaksformar och fick på så sätt ljusstake på köpet med hålet i mitten, har även dekorerat dessa med pepparkaksformar. Adventsljusstaken har jag gjort i en avlång gammal brödform.


Blomgruppen på köksbänken



närbild på brickan


Blomgruppen på bordet

Adventsljusstaken

Bricka med pynt på bordet

Här hamnade den virkade hyacinten

Krans av murgröna i fönstret


Matrummet

Köksbänken

1 kommentar:

  1. Men fy tusan så snyggt ni har fått det!!! MÅSTE komma ut och titta snart! Härliga bilder! :D
    Kramar om!

    Ps. Du har fortfarande inte ändrat adressen till min blogg här till höger.
    Adressen ska vara: lillansmirakel.wordpress.com

    SvaraRadera