lördag 31 mars 2012

Är jag helt galen, eller?

När jag gick igenom mina pysselgrejer så hittade jag en rund stor pappskiva och fick (som vanligt) en knäpp ide om att jag skulle göra en stoooor pompomboll ( 1 m i dm) att ha i sängen som prydnadskudde och som matchade min kommande pompommatta, men det gick åt en masssa garn (tur att jag har en massa restgarner) och tog ganska lång tid att göra, för att inte prata om hur jobbig den var att klippa upp och jämna till, jaja, gör jag om det? Nja fast då har jag ett mindre hål i mitten på pappskivorna.

3 kommentarer:

  1. Oj, det var en stor boll!!! Liiite galen är du nog! Är den verkligen 1 meter???

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är jag tokig, såna påhitt!!! Ja, jag skrev nog lite galet 1 m i diameter, alltså runt om.

    SvaraRadera
  3. Hör du... runt om, då är det omkretsen. Har du mätt diametern, då har du mätt den tvärsigenom på bredaste stället. Men den är jättestor ändå!

    SvaraRadera