söndag 29 januari 2012

Wabi sabi! Vad är det?

Idag när jag var vid Linds växthus pratade jag och butiksbiträdet om inredningsstilar eftersom dom har fått sååå mycket fina inredningsartiklar där, och då pratade hon om en inredningsstil som hette wabi sabi och när jag googlade på det och läste om dess stil så kände jag mig varm inbords för det som den beskrev var så vackert och jag kände att så har jag nog varit lite så hela tiden, att bry mig om det naturliga och se charmen i varje sak man har. När jag nu tänker på några saker som betyder mycket för mig så är det några saker som jag fått av min svärmor som gick bort ifjol och jag visar en bild på det här!
Har du något som du skulle vilja visa och som betyder mycket för dig?
Skriv en kommentar och lägg in en bild på din blogg om det, så går jag in och tittar.

1 kommentar:

  1. Oj, precis en sådan kanna som den runda till höger har min mamma. Kommer ihåg den från min barndom. Jag gillar gamla saker med en historia men också nya vackra prylar som kan få en historia hos mig.

    SvaraRadera