torsdag 20 juli 2017

Pysseldag hos syrran!

Jag måste ju även ta med våran underbara pysseldag vi hade igår vid min syrra Lillan. som har en pysselbutik som heter pyssel o pynt och kan ses här eller här!
Vi hade så trevligt och hon bjöd på lunch och eftermiddagskaffe, det blev en heldag!
Barnbarnet Natta tovar pärlor

Syrran Lillan syr foder i sin virkade väska och hennes väninna Marie stickar en sjal.

Min kompis Sonja broderar vackra blommor

Själv klädde jag av o på en gotlandsljusstake och gjorde den till min egen design.

Detalj av gotlandsljusstaken

Detalj av foten
 

Jag gjorde även lite fynd hos syrran, servettringar till mina fiskskinn, olika pärlor, magnetlås till väskor o dyl. ståltråd som jag använde till min gotlandsljusstake och lite annat smått o gott.

5 kommentarer:

  1. Tack för en jättemysig dag söstra mi! :) <3
    Måste bara säga att du har då förmågan att alltid fånga mitt "gamla jag" på bild... Ser ju för sjutton äldre ut än dig! ;)
    Kram! <3

    SvaraRadera
  2. Ha ha! nejdå söstra mi! du ser inte gammal ut! det tycker bara du själv!
    Tack själv för en underbar dag, det var jättetrevligt, vi får göra om det!
    Ja jag blev själv nöjd med ljusstaken, ska bara ha tag i ljus till den med.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack Mona och Lillan för en härlig och rolig pysseldag! Hoppas att vi kan göra om det!!!
    sonja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var roligt! Jag hoppas också att vi kan göra om det!

      Radera