torsdag 13 juli 2017

Nej då, jag har inte glömt!

Hejsan igen!
Nejdå, jag har inte glömt min blogg, bara haft ett långt uppehåll. Handarbete? Ja , det har ju blivit en hel del, sen jag var här inne senast, eftersom jag har fått ett barnbarn till, en söt liten tjej som fyller som fyller 2 år den 19 Juli.
Själv fyllde jag och tösens mamma år den 7 juli.
Det blir inte ett så långt inlägg idag, men lite bilder ska jag i alla fall visa er på sådant som jag har gjort.

Denna julgrupp gjorde jag i julas
                                                   
granar av stora kottar

Selmas mössa och halsduk till lilla Alice
                                               
En flitigt använd virkad hatt
                                                       
Alice fick själv välja vilken färg på hatten "Purple, sa hon" jag virkade även en fuchsia som dekoration.

Virkade även en naturfärgad hatt med prästkragar och stickade en matchande kofta
       
En klänning med virkat ok och sydd kjol, med virkad kant.



                                 

2 kommentarer:

  1. Lycklig den som är barnbarn åt dig, Pysselmaja! Jättesöta kläder du har gjort till tösen!!!
    Du verkar vara i gott sällskap - de bloggare du följer har heller inte varit så flitiga...!
    Sonja

    SvaraRadera
  2. Åh! Tack så mycket Sonja!
    Ja, jag vet att jag inte har varit så flitig på min blogg, men det ska bli ändring på det, för jag hade glömt, hur roligt det var.
    kram!

    SvaraRadera